Дата: 08 Фев 2017
Френският дизайн се характеризира с баланс между две концепции, които често изглеждат несъвместими: красота и функционалност.
Всички предмети , създадени от френските дизайнери се отличават с характерен национален стил, определян от майсторство и елегантност.
Днес ще Ви запознаем с историята на френския дизайнер Луи Вюитон (Louis Vuitton).
Компанията е основана през 1854г. от младия Луи, които опаковал багажа на богати семейства при пътувания.
С времето става толкова добър в това, че го забелязват в императорския двор и го наемат да опакова лично багажа на Наполеон III. Луи натрупва необходимите познания и през 1854г. започва производство на практична и удобна чанта.В малък цех в Париж основава собствена дизайнерска къща през 1854г.
С годините популярността му расте и отваря нови магазини.
През 1885г. отваря първият магазин в Лондон.
Реклама на куфари Louis Vuitton от 1898, Снимка: Wikimedia Commons
След смъртта на Луи през 1892 компанията остава в ръцете на неговия син – Жорж Вюитон. Той си поставя за цел да превърне компанията в корпорация и започва да представя продуктите й на световни изложения.
С годините марката става все по-популярна, превръщайки се в символ на лукс, класа и финансови възможности.
През 1987 се слива с производителя на шампанско и коняк Hennessey и така се основава луксозният бранд Moët-Hennessey Louis Vuitton (LVMH).
Същата година популярният предприемач Бернар Арно решава да инвестира в компанията. Възползвайки се от пазарния срив от октомври 1987, Арно придобива голяма част от бизнеса й и до днес контролира 42% от LVMH.
От години насам Louis Vuitton оглавява класациите на най-скъпите модни марки в света, като по последни данни от 2013 се оценява на над 28,4 млрд. долара. Любопитно е, че Louis Vuitton e сред най-фалшифицираните марки в света. Близо една пета (18%) от фалшивите стоки в Европа са нейни имитации.